Thursday, January 1, 2009

BeLaJaR DaRi pEnGaLaMaN

pengalaman memberi seribu erti buat kita dan perkara yang akn kita kenang sehingga ke akhir hayat kita. pengalaman membuatkan kita kenal erti sebuah kehidupan yang sebenar. dahulunya kita kanak2 dan kini kita remaja dan dewasa. kita perlu ambil segala rentak yg pernah kita hadapi dahulu menjadi sbg pengalaman yg manis buat kita.
aku dahulu dibesarkan oleh ibubapaku tetapi kini aku menjadi dewasa dan berakal panjang.banyak cerita yang ingin aku kongsi dengan pembaca blog nie.sebelum ini aku manusia yang x punya apa2 pengalaman tentang mengurus cara kehidupan tetapi aku banyak belajar dari ape yang aku dengar dan apa yang aku lihat. aku bernasib baik kerana aku rapat dengan semua orang dan mudah untuk didmpingi. sebenarnya rapat denganorang yg kita x kenal x salah pon coz dia akan membantu kita sebenarnya. kalau nak rapat dgn seseorang tu kene2 la tengok2 jugak mana la taw org 2 ade maksud lain ke kan? tapi kita boleh selami kehidupan seseorang tu dengan cara merapatinya. dgn cara itu kita boleh belajar macam2 pengalaman yg beliau hadapi. sebenarnya dgn cara mendengar dan melihat, boleh membantu kita utk belajar sesuatu. ambilah sebagai pengajaran dgn apa yg kita dgr dan apa yg kita lihat. satu lagi kita jangan lah putus asa dengan kehidupan kita. terus berusah pasti suatu masa kita akn berjaya. jiayok...^-^

No comments:

Post a Comment